Strona Główna  |  Materiały do pobrania |  Mapa strony |  Kontakt

"Profesjonalny biuletyn firmowy"

termin i lokalizacja do ustalenia

Komunikacja w każdym przedsiębiorstwie ma kluczowe znaczenie dla jego funkcjonowania. Komunikacja w organizacji dużej, wielooddziałowej czy międzynarodowej – jest fundamentem sprawnego działania przedsiębiorstwa. Mówiąc obrazowo – jest jak krew dla organizmu. Musi nie tylko przenosić tlen (informacje) – musi także spełniać wiele innych, bardzo skomplikowanych norm, dzięki którym będzie docierać wszędzie tam, gdzie powinna w czasie, w którym docierać powinna.

Biuletyn firmowy jest jedną z najbardziej skutecznych form komunikowania się. Dobre i precyzyjne zdefiniowanie grupy odbiorców jest tutaj kluczem do sukcesu. Odbiorcą naszych komunikatów mogą być zarówno pracownicy, nasi koledzy, związki zawodowe, samorządy pracownicze, komitety tematyczne, zespoły operacyjne, kadra kierownicza, dyrekcja, klienci. Mówiąc inaczej – szeroko pojęci interesariusze. A mówiąc najprościej – WSZYSCY.

Aby dobrze wykorzystać to niezwykle skuteczne narzędzie, jakim jest biuletyn firmowy, niezbędne jest poznanie profesjonalnych, dziennikarskich reguł, rządzących światem wydawniczym.

Między innymi, musimy odpowiedzieć sobie na kilka fundamentalnych pytań:

  • dla kogo powstaje firmowy biuletyn?
  • kogo interesuje?
  • co powinien zawierać?
  • co można zrobić, żeby miał wielu czytelników?
  • kogo reprezentujemy?
  • jak często powinien się ukazywać?
  • jaka powinna być jego objętość?
  • kto decyduje o jego zawartości?
  • cenzura?
  • i jeszcze wiele innych...

Na szkoleniu mówimy o podstawach i pracujemy nad detalami.

Przede wszystkim:
Nie nudź. Pisz o tym, co DLA CIEBIE jest interesujące, niech temat Cię wciągnie, będziesz wtedy bardziej wiarygodny. Pisz prawdę, o prawdziwych ludziach. Sprawdzaj informacje i bądź obiektywny. Jednak pamiętaj - nie piszesz dla siebie, a Czytelnik ma średnio trzy minuty na przeczytanie tego, co napisałeś! Pamiętaj o tym, KIM jest Twój Czytelnik. Pisz jasno i zrozumiale. Porusz Czytelnika. Wzrusz, zdenerwuj, rozśmiesz. Zmuś do reakcji! Dbaj o język... Dbaj o formę... tytuł...

O tym, i o wielu innych aspektach wydawania firmowego biuletynu, jest moje szkolenie. Nie tylko odpowiadam na powyższe pytania – po prostu uczę, co zrobić, aby biuletyn firmowy był skuteczną formą komunikacji przedsiębiorstwa z otoczeniem.

Pobierz PDF